דבר העורכת | טלי דביר לבנת | מגזין שבוע האופנה 2022
תעתוע, ספק, שאילת שאלות.
העולם עובר תהליך מרתק ועולם האופנה איתו. א-מגדריות במטא וורס והתפיסה המופשטת של המרחב הוירטואלי והחירויות שהוא מביא איתו מעוררים עניין רב.
השינוי שמתרחש לנגד עיננו מהווה מהפכה של ממש, במטא וורס אין משמעות לגיל, למידת גוף, גם לא למגדר. ההתרחשות הזו מתרחשת כאן ועכשיו, זה ההווה והביקוש למותגי אופנה וירטואלים ימשיך ויגדל והשוק צפוי להגיע לשווי של חמישים מיליארד דולר עד 2030.
מתרחש תהליך שלא קשור לאופנה וירטואלית אלא בעיקר עוסק בענייני זהות, שיח זהויות. החירות ללבוש זהות שונה בתכלית כל פעם. הרי מהי אופנה? אופנה מאפשרת לנו ללבוש דמות.
בראיון למגזין משתף רועי דרהי, מייסד מותג האופנה הדיגיטלית Placebo שהציג את קולקציית ההוט קוטור הוירטואלית הראשונה שלו בשבוע האופנה קורנית LA על יצירה ועיצוב אופנה במטא וורס.
קיימות כערך. קיימות כדרך חיים.
עולם האופנה והטקסטיל הוא המזהם השני בעולם אחרי הנפט. תעשיית הבגדים אחראית לעשרים אחוז מזיהום המים ולעשר אחוז מפליטות החנקן הדו חמצני; קילוגרם אחד של בגדים מייצר 28 ק”ג של גזי חממה, ורבע מהכימיקלים שמיוצרים בעולם נועדו לענף הטקסטיל. זוהי תעשייה מזהמת ומנצלת שמרחיבה את הפערים הכלכליים לממדים חסרי תקדים ותוביל אותנו לקריסה אקולוגית בלתי נמנעת אם לא נתעשת בהקדם.
רונן סמואל מנכ”ל החברה ועמר קולקה סמנכ”ל השיווק משתפים בראיון לנועה רבן במגזין כיצד הפכו תהליכים אנלוגיים ארוכים ומזהמים לדיגיטליים, קצרים, יעילים וברי קיימא. החירות שקורנית מאפשרת למעצבות.ים להדפיס דיגיטלית להבדיל מייצור כמויות ענק בעולם הישן היא בשורה של ממש שצפויה לאפשר מלבד רווח אקולוגי סביבתי גם חירות עיצובית ומגוון יצירות שיתכן שלא היו רואות אור אלמלא הטכנולוגיה ועל תצוגת התכלית המרשימה בשבוע האופנה קורנית LA שהיה חגיגה של יצירתיות.
ברוכות.ים הבאות.ים למחר
טלי דביר-לבנת